Opis delovnega mesta CIO-ja
CIO je odgovoren za upravljanje z informacijami in podatki celotnega
podjetja in njegovih posameznih oddelkov. Odgovoren je za vse funkcije v
zvezi z informacijskimi storitvami v podjetju, vključno z vsemi centri
za obdelavo podatkov, službami tehničnega vzdrževanja, planiranjem
proizvodnje, internim obveščanjem, komunikacijskimi mrežami (zvočnimi in
podatkovnimi), razvojem računalniških programov in delovanjem
računalniškega sistema. Odgovoren je za hranjenje in vzdrževanje
podatkov in zapisov o podjetju na elektronskih ali optičnih medijih,
vključno s pregledom računalniško ali ročno vodenih evidenc. Odgovoren
je za strojno in programsko opremo za obdelavo podatkov, za njeno
nabavo, skladiščenje in stalno izsledljivost. CIO mora definirati
strateške usmeritve za ves pretok informacij in za vse komunikacijske
postopke in sisteme. Poskrbeti mora za celotno vodenje in definiranje
računalniških in komunikacijsklih dejavnosti v podjetju. Odgovoren je
tudi za vodenje vsakodnevnih opravil v informacijski službi. Predlagati
mora smernice za rast podjetja, bodisi za rast s pomočjo notranjih virov
ali z zunanjo pomočjo.
Poslanstvo CIO-ja:
“Skrbeti mora za tehnološko vizijo podjetja, za vodenje razvoja in
uvajanja take informacijske tehnologije, ki bo podjetju pomagala
ustvariti in obdržati vodilno vlogo na nenehno spreminjajočem se trgu,
kjer vlada intenzivni konkurenčni boj”
Razmerja odgovornosti (Hierarhična razmerja)
CIO je odgovoren enemu od izvršilnih direktorjev – seniorjev (EVP, COO,
CFO) ali CEO. Je eden ključnih vodilnih kadrov v podjetju in je
odgovoren za politiko informacijske tehnologije ter za usklajevanje
strategije informacijske tehnologije s poslovno strategijo podjetja.
Pogosto nosi naziv »Namestnik predsednika uprave in CIO (direktor
informacijske službe). Njegovo mesto je v vrhu podjetja.
K njegovim odgovornostim sodijo:
• Proces planiranja poslovne tehnologije – organizacija med seboj povezanih procesov planiranja
• Razvoj aplikacij – novih in obstoječih aplikacij, ki so potrebne za
dejavnosti podjetja in koordiniranje uporabe aplikacij po vseh oddelkih
podjetja
• Infrastruktura in ustroj informacijske tehnologije (npr. računalniki
in mreže) – njeno nemoteno delovanje in skrb za tekoče investicijsko
vzdrževanje
• Izbira izvajalcev – odločitve, ali se bo koristilo zunanje izvajalce
ali zaposlene v podjetju za opravljanje storitev v zvezi i informacijsko
tehnologijo
• Izbira partnerjev – vzpostavitev trdnih poslovnih vezi s ključnimi dobavitelji informacijske tehnologije in s konzultanti
• Prenos tehnologije – uvesti ustrezno tehnologijo, ki bo olajšala
poslovanje podjetja s svojimi kupci in dobavitelji , pri tem pa povišala
prihodek in donosnost.
• Zadovoljstvo kupcev – sodelovanje s »strankami« v podjetju in izven podjetja in skrb za to, da so stalno zadovoljni
• Izobraževanje – organizacija izobraževanja za vse uporabnike
informacijske tehnologije, z namenom, da se obstoječi in novi sistemi
kar najbolj učinkovito izkoristijo.
Potrebne sposobnosti:
• Močna poslovna usmerjenost (bogate izkušnje s področja industrije
vodilne informacijske tehnologije in dejavnosti v zvezi s tem (npr.
konzultantske ali prodajne izkušnje v industriji informacijske
tehnologije)
• Izkazane sposobnosti uporabe informacijske tehnologije pri reševanju
poslovnih problemov nekega podjetja in nadziranja stroškov in tveganj.
• Sposobnost prepoznavanja in ovrednotenja novih tehnoloških dosežkov in
ocenjevanja, koliko bi bili primerni za uporabo v podjetju
• Sposobnost komuniciranja z ne-tehničnim osebjem podjetja in razumevanje njihovih potreb
• Močne organizacijske sposobnosti za upravljanje s centralnimi viri
informacij in aplikacijami ter za njihovo koordinacijo z viri informacij
v posameznih oddelkih podjetja
• Sposobnost pravočasne zasnove, predlaganja in izdelave različnih
projektov informacijske tehnologije, v okviru predvidenih stroškov.
• Sposobnost dobrega sodelovanja z obstoječim vodstvom podjetja, v
smislu dobrega poslušalca, kostruktivnega timskega sodelavca in
zgovornega zagovornika svojih vizij v zvezi z informacijsko tehnologijo.
Glavne funkcije CIO-ja
Kot Strateg
• CIO mora biti sposoben pretvoriti informacijo v znanje
• Sposobnost uporabe sredstev za zadovoljitev informacijskih potreb in realizacije ciljev organizacije
• “načrtovanje, uvajanje ter predvidevanje infrastrukture znanja v podjetju”
Kot svetovalec
• Sposobni CIO-ji morajo uporabljati tehnološko znanje, poznavanje
ciljev podjetja ter potreb po informacijah pri svetovanju ključnemu
vodilnemu osebju.
o CEO-ju (generalnemu izvršilnemu direktorju)
o VP-ju
o Vodjem oddelkov
Kot učitelj
• CIO-ji morajo znanje o informacijski tehnologiji in sredstvih deliti s sodelavci
• Formalne in neformalne možnosti za izobraževanje
• Poučevanje ključnih informacijskih orodij
• Poučevanje učinkovite organizacije ter uporabe informacij
• Uvajanje učnih delavnic z namenom povečati znanje uporabe informacijskih tehnologij
Kot manager
• Od CIO-jev se pričakuje znanje upravljanja z:
• Informacijami
• Tehnologijo
• Zaposlenimi
Kot diplomat
• V managerskem timu se mora pogajati in sklepati kompromise o strategiji razvoja ter doseganju ciljev
Kot advokat
• Biti mora agresiven advokat in zagovarjati pomembnost informacij in znanja.
• Spodbujati mora izmenjavo informacij in znanja med zaposlenimi v organizaciji
Ostale funkcije
• Določajo informacijske zahteve ter potrebe na strateškem, managerskem in operacijskem nivoju organizacije
• Načrtujejo in vzpostavljajo sisteme, ki zagotavljajo zanesljive informacije
• Vzpostavljajo specifične standarde in smernice za definicijo, merila,
uporabe in dispozicijo, tako da lahko vsi segmenti organizacije delujejo
znotraj istega okvirja.
• Ugotavljajo potrebne investicije v informacijski sistem organizacije
• Zagotavljajo discipliniran okvir za ocenjevanje prednosti informacijske tehnologije napram stroškom informacijske tehnologije
• Predpostavljajo posledice in koristi novih informacijskih tehnologij
• Razvijajo standardne izobraževalne tečaje na področju informacij, informacijske tehnologije in informacijskih sistemov
• Identificirajo lastništvo informacij in hkrati zagotavljajo zaupnost, varnost ter zanesljivost
• Sklepajo dogovore o sodelovanju in ohranjajo odnose z zunanjimi sodelavci
• CIO mora biti sposoben slediti tehnološkim spremembam in napovedovati vpliv sprememb na poslovanje organizacije
• CIO mora vedeti kdaj je primerno investirati v novo tehnologijo
• CIO se mora zavedati organizacijskih trendov, ki lahko vodijo do sprememb v načinu poslovanja organizacije
Problemi in izzivi CIO-ja
CIO-ju predstavlja glavni izziv vodenje informacijske tehnologije
podjetja ob hkratnem zagotavljanju ravnovesja med tehnološkimi in
delovnimi zahtevami, kot tudi med finančnimi možnostmi in zahtevami
trga. To doseže z uporabo računalniške in komunikacijske tehnologije, ki
podpira hkrati notranjo rast v podjetju in rast s pomočjo zunanjih
sodelavcev. Ena najpomembnejših nalog in hkrati glavnih izzivov CIO-ju
je zagotoviti neopazno integracijo in pretok podatkov in informacij od
kupca, preko finančne službe v obliki finančnih izkazov, do vodstva v
obliki poročil za vodilne kadre.
Položaj CIO-ja tudi zahteva sposobnosti pri upravljanju s časom in
razumevanje načinov, kako informacijsko tehnologijo uporabiti v
podjetju. Potrebne so izkušnje na področju vodenja in nadzora ter velika
fleksibilnost pri delu z ljudmi na najrazličnejših nivojih, tako
internih kot eksternih.
